25 maj 2019

Samelsurium av produkter

Lördagsmorgon. Jag offrade en sovmorgon för att åka till Stockholm och träffa en Instragram/blogg/Facebook kompis. Vi har aldrig träffats förut och vårt gemensamma intresse är så klart smink. Har haft en helt underbar dag. Men ska fota och lägga upp mera i morgon.

I allafall så blev det en gulgrön sminkning innan jag drog iväg. Jag vet jag att Emelie som jag skulle träffa älskar grönt.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: gul skugga från NYX Cosmetics Off Tropic palett Hasta la Vista.
I globlinjen: Phantom från Linda Hallberg Cosmetics Spectral palette.
Inre halvan av ögonlocket: Ivy Lord från Make Up Addiction Holy Glow Fantasy palette.
Yttre vrån: Fornax från Linda Hallberg Cosmetics Infinity palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: Amorous från MAC.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Under ögonen: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: guldiga delen av MAC's Mineralize Skinfinish Barely Dressed.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




Jag har haft en sån otrolig dag att jag sitter här och känner mig så otroligt upplyft, tröttare än tåget, men så otroligt ... jag vet inte vad. Vi har inte gjort något annat än pratat smink, lite annat också så klart, så att vi lär känna varandra lite bättre. Sprungit runt till precis varenda sminkdisk som finns i hela Stockholm City.

Mer om det i morgon!

Inga kommentarer:

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...