16 maj 2019

Mitt eget race...

Så efter gårdagens misslyckade sminkning tänkte jag att det är bättre att köra sitt eget race istället för att försöka kopiera vad någon annan gjort. I alla fall för mig. Så här kommer mitt eget race...

Jag vart lite kär i den neonrosa skuggan jag använde i gårdages sminkning. Hade inte så stor koll på att jag hade den faktiskt. Eller snarare, jag har så mycket skuggor att jag glömmer vad jag har. Nåja, så jag använde samma i dag igen.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Neon Red från Coastal Scents Creative Me 1 paletten.
I globlinjen: Neon Bright Pink från samma palett som ovan. 
Inre halvan av ögonlocket: Halo Sparkler från Make Up Geek.
Mitt på locket: Deep Grape från Creative Me paletten.
Yttre vrån: Sketch från MAC.
Under ögat: Sketch från MAC samt Light Tangerine från Creative Me paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Roseshock från Kat von D's Metal Crush palette.
Eyeliner: Colorful Eyeliner 24HR Waterproof  11 Dying For Shoes från Sephora.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.







Har tappat numret på detta läppgunk. Men det är en Millebaci Long Lasting Lip Color från Nouba. Haft i evigheter och jag är inte säker på att färgen finns i deras sortiment längre. De har iallafall gjort om förpackningen.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Blush: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Sugar & Spice palette.




I morgon och helgen väntar jobb igen. Har ju varit hemma en hel vecka med en hederlig bondförkylning. Känns bättre nu, så nu är det bara till att bita i det sura.


Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...