19 april 2019

Påskigt med .Färg och lite annat

Jag gnetar vidare med påskinsperade looker. Mycket gult blir det den här veckan. Detta är gårdagens smink, var så trött när jag kom hem att jag inte ens orkade starta datorn. Gick ner i källaren och lackade naglarna i stället. Lite mer påsknaglar kommer så småningom. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Trollhassel från Färg.
Yttre vrån: Medelhav från Färg samt en dutt Carbon från MAC.
Under ögat: Lavendel från Färg.
Inre vrån: Eye dust Big Bird från Medusas Make Up.
Mitt på ögonlocket: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.






Läppstift: NYX Liquid Suede Creme Lipstick Amethyst.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från the Ordinary.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Mineralize Skinfinish Soft Frost från MAC.
Rouge: 936 Pixie Pink från Sleek Makeup.



Jag säger som jag brukar när jag håller på med mina julsminkningar... till slut tar det stop på fantasin när det gäller att komma på olika färgkombos. Och då brukar jag ändå hålla på hela månaden. Nu är det bara några dagar och fantasin tryter redan. Okej, dagens smink kommer sen och så får vi se vad jag hittar på, på påskafton.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...