04 mars 2019

Rödblått med MAC och Make Up Store

Så var jag iväg i morse till Akademiska för att göra lungröntgen. Har så klart inte fått svaret ännu, och jag vet inte vad det är dom vill kolla riktigt heller. Men jag har en tid hos min läkare härhemma på vårdcentralen i morgon eftermiddag så får vi väl se om hon fått något svar. 

Jag orkade inte sminka mig innan jag for iväg, skulle ju bara dit och hem igen. Men när jag kom hem så hade jag ju som vanligt inget särskilt för mig. Är ju meningen att jag ska ta det lite lugnt, så jag satte mig återigen vid sminkbordet. Började faktiskt med att omorganisera lite på hyllorna. Behövde ändra om lite bland mina paletter. Jag vet inte, men det verkar som om de har blivit flera... behövde mera plats ;-)

Så en liten sminkning också.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Recuerdos från Kat von D's Lolita palette.
Inre halvan av ögonlocket: m/s Atelier från Make Up Store.
Yttre vrån: Walking Heartbeats från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Mystic från Face Stockholm.
Under ögat inre vrån: My Lord från Make Up Addiction Holy Glow Fantasy palette.
Eyeliner: Eyeliner Gel nr 99 från Inglot.
På vattenlinjen: Använde eyelinern ovan som kajal.
Mascara: Aqua Smokey Lash från Make Up For Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Liphybrid: Kathryn från House of Beauty.

Den här vet jag verkligen inte varför jag beställt. Förmodligen chansade jag väl för det såg bra ut på bild, ville väl ha nåt nude-igt. Men den här hemsk på mig. Alldeles för varm/orangeaktig för mig. Tror jag har provat den en gång förut sedan jag köpte den (vilket var länge sedan), detta var gång nummer två, kommer förmodligen kasta den.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Mystic från Face Stockholm.
Blush: Powder Blush Apple Red från MAC.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...