27 mars 2019

Blåsmocka

Blev en blåsmocka i morse igen. De senaste dagarna har jag varit lite oinspirerad och inte riktigt vetat vad jag skulle hitta på. Såna morgnar är inte riktigt bra, det tar för lång tid att hitta grejor och bestämma sig, jag blir sen och då är det ofta såna morgnar jag anser mig ha dåliga sminkdagar, sminket blir mindre lyckat. 

Det här var  inte heller egentligen vad jag hade tänkt mig när jag satte igång, men det landade i detta ändå.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC samt penna Atria Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal (jag försöker pan:a den här, därav ständig användning)
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av ögonlocket: e/d Cool från Make Up Store.
Yttre vrån: Domed Eyeshadow 663 Thunderstruck från Viva la Diva.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Under ögat: penna Atria Flash med Orphic från Enchanted Secrets paletten, båda från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fat Liquid Eyeliner Black från Eyeko.
Mascara: Upward Lash Mascara från MAC.






Läppstift: 306 Mauve me Matte från Viva la Diva.




Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Highlight: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Rouge: Mineralize Blush Gentle från MAC.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...