27 januari 2019

mera MAC Monochrome

Så klart var jag tvungen att fortsätta testa mina skuggor från MAC's Monochrome collection idag också. Samma färger (två av de tre jag köpte), annan kombo. Blev mer nöjd med detta än den jag gjorde igår. 

Nåja, har haft jobbarsöndag, väääldigt hektisk söndag. Sååå mycket folk. När man tampas med människor varje dag, av alla sorter, bra och dåligt, så känner i alla fall jag att jag ibland skulle vilja bosätta mig i en stuga i skogen och "dra ur jacket". Orkar inte. Människor är dumma, orkar inte ha med dem att göra längre....men, det finns ju väldigt trevliga också, som gör ens dag.. man blir glad. Tyvärr så känns det ibland att de som gör en glad lyser med sin frånvaro... Ju längre jag jobbar med service ju mer känner jag att jag att man tappar tron på folk... tyvärr.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt på rörliga delen av ögonlocket Vivid Brights Creme Colour Bad Blood från NYX.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophistiated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Walking Heartbeats från MAC's Monochrome collection.
Yttre vrån: Diva Demands Matte från MAC's Monochrome collection.
Highlight i inre vrån: från Sleek Make Up's Distorted Dreams palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Aqua Smokey Lash Mascara från Make Up Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow Long Wear Pomade Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Viva Glam Ariana Grande matte från MAC.


Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earthpowder nr 51 från Nouba.
Highlight: från  Sleek Make Up's Distorted Dreams palette.
Blush: Powder Bush Apple Red från MAC.




Okej, så nu känns det som jag blev väldgt negativ, det var inte meningen. Men ja, det är som det är. Jag har iallafall en ledig dag i morgon, lite sovmorgon, inget inplanerat. Göra vad man vill. Det känns ju alltid bra. Jag ska ju på en stor fest med jobbet nästa helg. 70-tals tema. Jag kanske skulle försöka mig på att öva en 70-tals sminkning...  vi får se.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...