05 januari 2019

Lila fredag - utan glitter

Så var det äntligen fredag. Och jag glömde att använda glitter... iiiihhhhh  katastrooooof. Hur ska det gå?? Well, jag tog mig igenom fredan ändå och har ledig helg som väntar. Andra lediga helgen i rad faktiskt. Det beror på att schemat ändrar sig när det blir nytt år. Gör inte mig någonting faktiskt. 

Slog till på en rejäl lila i morse. Min favorit.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Pro LongwearWaterproof Colour Stick Sweet Viola från MAC.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
I globlinjen: Jilted från Urban Decay's Electric Palette.
Inre halvan av ögonlocket: lila skugga från The Royale Palette från Jolie Beauty.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin Make It Your Own.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: blå delen av Make Up Store's Microshadow Trio Flash Sparkling.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Masterpiece Rich black från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppstift: Be Legendary Lipstick Violette Riot matte från Smashbox.




Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder Nr 51 från Nouba.
Highlight: blå delen från MAC's Barely Dressed Mineralized Skinfinish.
Bush: Metal Cherry från Make Up Store.




I morgon ska jag ställa mig och baka lite.. fyller faktiskt år på söndag, så lite förberedelser. Blir bara familjen, inget större ståhej. Mest för att det är kul att träffas.

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...