31 december 2018

Nyårsafton med blandad kompott

Så har årets sista dag kommit. Jag var tvungen att jobba, men vi stängde i alla fall klockan fyra. Så det var ju alltid någe. Nåja, jag hade ju tänkt planera någon sorts nyåssminkning och lite nyårsaktiga kläder att ha på jobbet. Men, jag har haft en totalt sömnlös natt, sovit värre än en kratta. Så jag var så himla oinspirerad och kände egentligen inte alls för något. Så jag blev heller inte nöjd med sminket så klart. Kladdade lite och blev väl sisådär...




Bas för skuggorna: Lock-It Conecealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längsbrynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: guldig skugga från technic's Electric beauty palettemedglitter Gold från MAC ovanpå.
Mitt på locket: Revolt från Urban Decay's Electric palette med silvrigt glitter av okänt märke ovanpå.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: Chaos från Urban Decay's Electric palette.
Highlight i inre vrån: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt i underkant av vingen Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Mascara: Masterpiece Rich Black från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.







Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Devil från Make Up Store.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Murumur Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.




Så, min nyårsafton består i att komma hem från jobbet, ta bort sminket och duscha, hoppa i mysbrallorna och äta en god middag med gubben. Nu sitter vi här, slappar och inväntar tolvslaget. Lugnt och stilla. Skönt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...