14 december 2018

Julsminkning nr 11 - röd

Här kommer ett i mitt tycke, sminkmisslyckande. Blev inte alls nöjd med detta. Glittret ovanpå allt, som inte glittrar. Skitglitter. Misslyckade bryn. Allt ser allmänt kladdigt ut. 

Nåja, jag har sagt det förut och jag säger det igen, man kan inte vara på topp alla dagar. Dessutom är sminkningen nästan identisk med en jag gjorde för några dagar sen och jag skulle ju variera mig...





Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Light Year från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Deep palett.
Längs globlinjen: Umbra från Infinity Deep paletten.
Över rörliga delen av locket: Mars från Infinity Deep paletten samt glitter Deep Red från BH Cosmetics.Har använt detta glitter ett par gånger förut, har ägt det säkert två, tre år. Men, blir lika besviken varje gång. Glitter utan glitter kan man säga. Ser mest ut som rött grus på ögonen. Själva glittret lyser med sin frånvaro.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Smashbox Artificial Light.
Mascara: False Lashes Extreme Black från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.





Läppenna: Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Läppstift: Fantastick Bullseye från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: blandning av Red Shift och Light Year från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Deep palett.
Highlight: Smashbox Artificial Light.
Blush: Mars från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Deep Palett.




Så var det äntligen fredag. Detta är min sista lediga helg innan jul. Jag är ledig lördag, söndag sen jobbar jag nästan rakt av fram till julafton. Ledig bara på torsdag som kommer. Dessutom förlängda öppettider nästa vecka och jag har tre stängkningskvällar då. Alltså jobba till klockan 21 på kvällen, hemma vid halvelva. Skittider. Jag blir mer och mer hatiskt mot handeln och personalens villkor. Det är ett jäkla skit. Om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...