06 november 2018

Urban Decay Electric Palette

Dags för lite blått igen. Blir det lite titt som tätt, gillar blått. Detta är min sminkning från igår, måndag och jag har haft en ledig helg. Har dock sovit dåligt och kände mig tröttare än tåget. I söndags gjorde jag faktiskt en provsminkning på en blivande brud. Blivande mannen är ju en före detta kollega till mig, så det var roligt att träffa honom igen.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Revolt från Urban Decay's Electric Palette.
Yttre vrån: Chaos från samma palett som ovan samt Graphology från MAC.
Highlight i inre vrån: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Kajal: Mood Crayon Cool Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Tattoo Liner Trooper från Kat von D samt Super Colour Eyeliner 107 från Kiko.
Bryn: 24 Hour Super Brow Long Wear Pomade Medium Brown från Kat von D.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.






Läppenna: Lip Pencil 22 från Nouba.
Läppstift: Fantastick Ametrine från Linda Hallberg Cosmetics.




Blir så trött på mina bilder... eller kanske kameran (som är min mobil när det gäller helhetsbilder, vanlig kamera på resten av bilderna), nu blev det så där dimmigt igen och hur jag än gör så fattar jag inte varför. Suck!
Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Blush: Powder Blush Dirty Plum från MAC.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...