20 oktober 2018

Give Them Nightmares - Make Up Revolution

Äntligen fredag folks! Längtar alltid efter en ledig helg, den kommer bara varannan helg för mig. Men nu är den här och det känns så jäkla skönt! 

Slog till på en riktig blåklocka i morse. När jag kommit halvvägs genom sminkningen svor jag och tyckte att allt blev bara kladd, men jag tror jag lyckades schyssta till det till slut.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Paintpot Imaginary från MAC.
Under brynbenet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor: från Make Up Revolutions Give Them Nightmares palette.
Highlight i inre vrån: blå skugga från Make Up Stores Microshadow Trio Flash Sparkling.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC med glitter 02 Blue från Sephora ovanpå.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: Infinty Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: Sin från Nars.




I morgon bli det till att kratta löv och kärra bort jord från tomten. Vi är nu färdiga med dränering och isorlering. Vallgraven vi haft runt huset i flera veckor är fylld och gubben håller på att bygga en ny trappa upp till ytterdörren. Det blir ju liksom jord över när man gjort en sån här grej. Diket man fyller igen är ju mindre än när man grävde upp, för nu sitter det ju flera decimeter isolering där. Så, jaa... jag ska skyffla undan gjord i morgon. Mooootion!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...