21 juli 2018

Linda Hallberg Cosmetics

Lite lila var det dags för igår. Det var länge sedan. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt penna Daring Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Maffei från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cigar från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Moonwake från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palette ovanpå Daring Mood Crayon.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin Make It Your Own.
Dutt i inre vrån: Milky Way från Infinity Paletten.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.





Totalt urusla bilder. Jag har så dåligt ljus i källaren där jag står och väggarna på toan är röda så det blir ju helt anskrämligt. Gick upp i sovrummet för att försöka fota men det blev inte bra heller. Plus att jag har en dålig kamera och jag är en dålig fotograf... nåja, ni får hålla till godo. 

Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Zwicky från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Palett.
Highlight: Milky Way från Infinity paletten.
Blush: Pinwheel från Infinity paletten.



På munnen har jag duttat dit Pinwheel från Infinity paletten med Blossom Oil ovanpå båda från Linda Hallberg Cosmetics.



Och här har ni ett återkommande problem som jag har. Ibland så börjar mina ögon att rinna, eller rättare sagt, det ena ögat. Det högra. Den här bilden är tagen bara en minut efter att jag avslutat min sminkning. På direkten börjar ögat att tåras i yttre vrån och sen fortsätter det i flera timmar. Det tar bara några sekunder så har jag "gråtit" bort sminket. Under dagen försvinner ännu mera, vingen på eyelinern, mera under ögat och jag får enorm sveda i huden av salta tårar. Försöker att inte gnugga och torka för mycket men jag blir helt svedd och skavd. Sååå irriterande. Den här veckan har jag haft bekymmer i tre dagar. När jag sminkat av mig på kvällen forsätter tårarna att rinna. Jag funderar på allergi, men då tycker jag att det borde vara i båda ögonen och detta är ju inte alltid. Kommer och går i perioder. Sååå irriterande!

What to do. what to do?


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...