15 juni 2018

Studentsmink med MUFE och BH Cosmetics

Så kom dagen då dotter nummer två tog studenten. Igår alltså. Hon bor med sin pappa i Spånga och har gått i skolan i Nacka, så det blev till att upp och hoppa och åka iväg tidigt. 

Så klart lite smink äntligen. Jag har ju varit ledig några dagar eftersom jag även haft yngsta som gått ut nian så det har varit lite ståhej här hemma och jag har behövt lite ledighet. Så första sminket på några dagar.






Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: rosa skugga från BH Cosmetis Take Me To Brazil palett.
Yttre vrån: svart skugga från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: singel skugga 400 (tror jag det står, går knappt att se) från Make Up For Ever. Som bas under den har jag använt penna Mood Crayon Happy Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Dutt i inre vrån: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt prickar under vingen gjord av NYX Vivid Brights Eyeliner Vivid Halo.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Color Drama 310 Berry Much från Maybelline.



Primer: CC Color Correcting & Bluring Primer från Lumene.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer i färgen Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Metal Cherry från Make Up Store.



Sen var det tjo och tjim och glädjetårar hela dan. Röj och mycket bubbel. Kompisar och familj och dottern var lite lagom rund under fötterna mest hela dan (tillåtet när man tar studenten i min värld). Vi kom hem sent och stupade i säng på direkten. Så nu är det "one to go", men det är tre år innan min yngsta tar studenten, så vi hinner pust lite :-)

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...