15 maj 2018

Gult e fint!

Man kan ha favoritfärger. Jag gillar ju som alla vet lila, mörka intensiva lysande lila. Men är också en stor fan av turkost, cerice och alla knalliga färger. Naturnära nude:iga färger har aldrig tilltalat mig, inte ens när jag var yngre. Det har liksom suttit i mina gener alltid. Har alltid gillat starka, knalliga, kalla färger. Men, jag tror jag håller på att få en ny favorit. Kanske inte kommer att bli en favorit på samma sätt som lila, men ändå. Gult. Gult är en sån härlig, uppiggande, glad färg. Jag har alltid hävdat att jag inte passar i gult, att den är för varm för mig osv osv. Men i smink har jag börjat använda det oftare de senaste ett-två åren. I kläder skulle jag kanske inte köpa nåt helgult, men gärna nåt med gult mönster (som ni ser nedan). Så, ja lite ny favorit har det blivit.




Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre och yttre vrån: skuggor från Loreal HiP Matte Shadow Duo 907 Striking.
Highlight i inre vrån: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt prickar under vingen från Vivid Brights Vivid Halo Eyeliner från NYX.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Venom från Urban Decay.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f. Cosmetics.
Bas: 19HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.




Det var alles, min gula dag!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...