04 maj 2018

Chocolate Bar - Too Faced

Första lediga dagen av fyra. Tog en lååånng sovmorgon, gubben kom in och väckte mig när klockan var tolv (!). Regnet skvalade ner och vi bestämde att vi skulle åka in till Gränby. Gubben behövde fixa lite på banken inför husköpet och jag behövde ta nytt foto för mitt körkort som går ut om en månad och jag har ju dessutom bytt efternamn. Passade på att gå in på min nya arbetsplats och säga hej. 

I alla fall så passade jag på att göra en enkel sminkning, nåt neutralt som nu hamnar på mitt nya körkort i tio år framöver.




Primer: Neutral Eye Base från Kiko.
Samtliga skuggor från Too Faced Chocolate Bar palette.
Under brynet: White Chocolate
Längs brynbenet ovan globlinjen: Salted Caramel.
Inre halvan av ögonlocket: Mazipan.
Yttre vrån: Cherry Cordial.
Dutt i inre vrån: Champagne Truffle.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Mattifyinge Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Blush: Floral Blush Duo Cheek Color Bahama Bronze från BH Cosmetics.



Annars så går vi här som äggsjuka hönor och väntar på att få tillträde till huset. Papper är påskrivna och handpenning betald. Har frågat om vi kanske bara kan får komma in på tomten och börja sköta om trädgården lite. Det är ett dödsbo vi köpt så de anhöriga kommer på onsdag i nästa vecka och ska gå igenom vad de vill ha kvar och vi har erbjudit oss att tömma och städa resten mot att få komma in tidigare. De är utsprida i södra Sverige så de är jobbigt för dem att tömma så klart. Så förhoppnigsvis kan det snart börja röra på sig.

Till dess, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...