17 april 2018

Morphe Brushes - Plum Palette

Tidig purrning i morse, klockan ringde innan fem. Tröttare än tåget, så det fick bli nåt snabbt och enkelt. Detta var ju faktiskt min sista supertidiga morgon. Lite senare morgnar resten av tiden jag har kvar innan jag slutar på Specsavers.

Tog fram min ena palett från Morphe Brushes, den med en massa plommon/lila toner. Gillar´n!




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Övriga skuggor: Morphe Brushes 35P Plum Palette.
Dutt i inre vrån: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Tattoo Liner Trooper från Kat von D.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.






Liquified Long Wear Lipstick Melted Violet från Too Faced.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från Loreal.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Spectra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: NYX Mosaic Powder 03 Plummy.




Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Snabbt och enkelt.... Vill jag väl inte kalla det? Fint iaf! Hade tagit tid för mig. Jag orkar inte riktigt sminka mig, har väl kommit ifrån det lite. Nu tycker jag att jag är avancerad om jag piffar till mig med en färgglad eyeliner.

marinamake sa...

He he, jag kallar det snabbt och enkelt när jag bara använder en eller två färger. Inte stå och pilla med fyra fem färger på morgonen, då har det gått snabbt för mig liksom. Men en färgglad eyeliner kan man komma långt, det är väl jättebra det! Men jag är ju lite hysterisk som håller på som jag gör. Men det är för att jag tycker att det är så roligt. Men jag fattar att inte alla orkar...

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...