09 april 2018

Makeup disaster

Jaha hörrni, jag vet inte varför jag ens bryr mig att lägga upp de här bilderna. Jag har haft en riktigt dålig sminkdag! Nedanstående ser för jäkligt ut. Vet inte vad som hände? Detta creasade under tiden jag satt dit det... helt galet. Inte hade jag tid att börja om från början heller, så det var bara att köra på och gilla läget.

Har använt en foiled cremeskugga från Milani, en liten palett med fyra lila färger. Jag använde en primer under och jag vet inte om det kanske var det som var misstaget, eftersom det är en cremeskugga. Kanske hade det funkat bättre utan primer, vad vet jag. Just nu känner jag mig inte så sugen på att testa utan de här paletterna kommer nog hamna längst bak i skåpet (har två, en i lila och en i blå färger). De är verkligen supermetalliska, glittrande och fina. Men tja, ni ser ju resultatet här nedanför. 




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: ljus lila skugga från Milani Fierce Foil Eyeshine 02 Rome.
Yttre vrån: mörkare lila skugga från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Get Gorgeous Pink Sparkle från technic. 
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Katastrof!




Retro Matte Liquid Lipcolour Atomized från MAC.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcealin från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Get Gorgeous Pink Sparkle från technic.
Blush: Rush från Taylor Made Minerals.



Jaha, så jag har bara stått ut hela dagen. Det är min värsta känsla ever... när jag är medveten om att sminket ser för jävligt ut och jag kan inte göra nåt åt det. Jobbat hela dagen och försökt låtsas som om det regnar.

Oh well, ny chans i morgon!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Synd på så fina färger! För annars var det ju fint.

marinamake sa...

Jodå, färgerna är superfina, men jag misslyckades helt med appliceringen he he. Men ja ja, får testa en annan bas någon annan gång.

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...