20 april 2018

Fredag med Make Up Store

Så var det fredag igen då. Jobbarhelg väntar för mig. Min sista för Specsavers. Men det läre bli flera på Synsam. Hamnar tillbaka i Gränby vilket innebär öppet alla dagar på året så röda dagar och lediga helger existerar inte. Joo så klart har jag lediga helger, men inte varje helg så klart. Blir väl varannan eller nåt sånt. Hur som helst. Blev lite åt turkosa/petrol hållet på sminket i morse. Och så en glittrig eyeliner, fredagen till ära.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: m/s Rodeo från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Azur samt Ink från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Kajal: penna Baltic från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt Heave Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Studded Kiss Lipstick Wolvesmouth från Kat von D.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Bronzer: Butter Blush Plum Rose från Physicians Formula.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Perfect Powder Blush 06 Pink Blossom från IsaDora.




Och så nyklippta barret då. Blev inte riktigt nöjd med luggen, tycker att hon tog bort lite för mycket av luggfliken om ni fattar, vill att den ska komma ner mera. Men okej... om några veckor gnäller jag att den är för lång igen ;-)

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...