12 mars 2018

Kat von D för hela slanten

Så var det måndag igen då. Har haft en kort helg eftersom jag jobbade i lördags. Bara söndag ledigt. Det suger. Vaknade i morse med svid i halsen, kände mig varm och allmännt matt och slak. Kände väl egentligen av halsen redan igår. Fick verkligen ha en lång överläggning med mig själv för att övertala mig själv att åka till jobbet. Sen har det bara fortsatt... pissig dag på jobbet. Flera som också känt sig risiga bland kollegorna, svinmycket folk med bara en massa strul och konstiga grejor. Problem, problem, problem... var så glad när jag äntligen fick åka hem. 

Nåja innan jag drog iväg hemifrån åstadkom jag en sminkning som vanligt. Var oinspirerad redan där, så det blev väl lite fantasilöst kändes det som. Tog fram ett par av mina paletter från Kat von D, som jag faktiskt inte använt så mycket. Särskilt min Pastel Goth palett som jag köpte när jag var i London förra våren. 




Bas för skuggorna: Lock It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Dagger från Kat von D´s Pastel Goth palett.
Inre halvan av ögonlocket: Gloom från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Moss från Kat von D´s Metal Matte palett.
Dutt i inre vrån: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dibrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.









Läppenna: Waterproof Lip liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: budgetläppstift inget namn men det står Janet Luxury Lipstick på hylsan.





Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder frå IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Perfect Powder Blossom 06 Pink Blossom från IsaDora.




Nu ska jag ta mitt griniga. trötta och irriterade jag och krypa isäng så börjar vi om från början i morgonbitti och hoppas det blir bättre ;-)

Natt natti

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint!
Måste fråga om du tycker Loreals primer är bra?
Hoppas du känner dig bättre. Jag börjar också känna mig dålig, mycket sånt på jobb här med. Tröttar ut en.

marinamake sa...

Lotta! Jodå, jag tycker att den är helt Ok. Använder den typen till vardags, sen tar jag mina lite mera "high end" på helger och när det är nåt speciellt. Mest för att göra skillnad, och inte slösa på mina lite dyrare grejor. Den är helt okej faktiskt. Ja, jobbiga människo har jag att göra med ofta, sånt tär på en. Alltid vara trevlig vilket humör du än är på. Jobbigt ibland. Vad jobbar du med?

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...