23 mars 2018

Golden Eye - IsaDora

Så var det fredag igen då. För mig väntar jobbarhelg. Det innebär att jag jobbar i morgon också. Inte så farligt egentligen. Innan jag bytt butik så var det ju söndagar också. Det slipper jag nu. Som vanligt så försöker jag glittra när fredag, lördag vankas. Jag tog fram en gammal palett från Isadora som jag inte använt på länge. Den var ny för ett par år sedan, men brukar dyka upp i butik till jul. 

Annars så börjar jag längta efter att göra lite mer ljusa, färgglada, somriga sminkningar. Tänkte att jag håller väl i mars ut, men i april så kanske det kommer liiite mera färg här på bloggen. Om nu bara våren vill komma...




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av locket samt yttre vrån: skuggor från IsaDoras Golden Eye palett samt glitter mitt på locket Blue Moon från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från Make Up Store.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Penna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Color Lock Seduction från BH Cosmetics.



Suddig bild, men den fick duga...

Primer: Smashbox Photo Finish Foundatio Primer.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Love Light Blinded By The Light från Too Faced.
Blush: Mineralize Blush Daft Pink från MAC.




Hoppas ni har en skön fredagkväll alla. Jag ska snart lägga mig så jag orkar jobba i morgon. Men vi hörs i morgon igen.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...