24 mars 2018

Freedom Make Up

Min lördagmorgon. Jag har haft en extremt sömnlös natt, (skaffa aldrig tonårsbarn ;-)  ). Blev väckt av telefonen vid 03 tiden och sen var det omöjligt att somna om. Och innan det hade jag ändå haft svårt att somna i största allmänhet. Har varit så otroligt trött idag så att jag har fått tvinga mig till att ens fungera. Skitjobbigt sånt, när man måste vara allert på jobbet.

Hur som helst så försökta jag pigga upp mig med lite smink innan jag for till jobbet. Precis som vanligt. Har en ny palett från Freedom Makeup. Ett riktigt budgetmärke, tror jag betalade 35 kr eller nåt sånt. För den pengen så är det här helt otroliga skuggor. Hur pigmenterade som helst och lättjobbade. Absolut värt 35 kr.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Eyeshadow Stick Spotlight (rosa) från Viva la Diva.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor från:  Freedom Be Free To Makeup  Pro 12 Chasing Rainbows palette.
Dutt i inre vrån: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Glitter på inre halvan av ögonlocket: Neon Pink från Make Up Store.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppstift: Be Legendary Lipstick Violet Riot Matte från Smashbox.


Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Opal från Kat von D´s Alchemist palett.
Blush: Blushon Bubble 52 från Nouba.




Tur för mig så är jag ledig i morgon söndag. Jag har lite saker för mig, en ny hemlis som jag inte kan berätta om ännu. Ska iväg på ett litet möte, som vi får se sen vad det resulterar i. Återkommer om den saken när jag vet mera.

Glöm inte att ställa ut trädgårdsmöblerna i natt... alltså ställa fram klockan menar jag. Sommartid väntar!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...