17 februari 2018

Fredag med BH Cosmetics

Mitt fredagssmink kommer här. Jag kände mig så fantasilös och oinspirerad men ville ändå göra nåt glittrig, det var ju ändå fredag. Till slut så totade jag väl ändå ihop nåt. Min palett från BH Cosmetics, Club Tropicana, har jag aldrig använt. Så det var premiär.

Har ni aldrig testat nåt från BH Cosmetics så gör det. Bra budgetsmink, billigt till bra kvalité. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Skuggor från Morphe 35P Dark Plum paletten samt BH Cosmetics Clup Tropicana paletten. Den gröna och lila skuggan från Club Tropicana paletten och mörkt lila skugga i yttre vrån från Morphe paletten.
Glitter mitt på locket: Neon Green från Make Up Store.
Eyeliner: Gel Intenza Violet Black från Loreal.
Dutt i inre vrån: Extra Dimension Skin Finish Soft Frost från MAC.
Mascara: In Exreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour Recolection från MAC.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid Foundation NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight Extra Dimensiion Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Sin från Nars.



Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härliga färger, och kul med det gröna i inre vrån!

marinamake sa...

Tack Lotta, glad att du gillar!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...