16 januari 2018

New-Trals vs Neutrals - Make Up Revolution

Hade liiiite sovmorgon i morse. Hade lovat att stanna kvar lite längre på jobbet för att vara med och visa en av våra nyanställda hur man gör när man stänger, så då fick jag lov att komma lite senare istället. 

Jag kan inte påstå att jag tog mig tiden att göra någon roligare sminkning, jag var alldeles för trött. Grottade fram Newtrals paletten från Make Up Revolution. Har inte använt den så mycket alls egentligen. Fin är den. Särskilt om man gillar lite mer brända och neutrala toner.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor från Make Up Revolutions New-Trals vs Neutrals paletten.
Under brynet: Cool
Längs brynbenet ovan globlinjen: Adapt
I globlinjen: Tone
Inre halvan av ögonlocket: Partial
Yttre vrån samt under ögat: Custom
Dutt i inre vrån: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Lip Pencil nr 22 från Nouba.
Läppstift: Color Riche 362 Cappucino Crystal.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.




Annars så håller jag på och förbereder mig lite inför "årets stora happening". Jobbets årliga fest på lördag, alla Specsavers butiker i hela Sverige är bjudna. Temat är the Wild West. Jag har nätshoppat en outfit i Steampunk/Saloongirl stil med hatt och allt. Har inte hunnit hämta ut den ännu så jag hoppas den är lagom i storleken. Nu ska jag bara tänka ut en cool sminkning till detta. Lite steampunk/grunch kanske... vet inte. Har i alla fall skaffat ett svart läppstift, för det tänkte jag att jag skulle ha, tror jag... vi får se.


2 kommentarer:

Lotta sa...

Så fina färger!
Och så kul det låter med festen!

marinamake sa...

Lotta! Tack! Jaa rapport kommer snart om festen, eller bilder åtminstone ;-)

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...