11 december 2017

Guldig måndag

Hade en tanke att jag skulle göra en helt guldig sminkning, så jag började med att bara lägga bara guld över hela ögonlocket. Hade en plan på bara guld och röd eyeliner. Men, nääee det går inte, jag kan inte bära upp det. Alldeles för ljust och mina ögon blir till små pliriga grisögon. Var tvungen att dutta dit lite mörkare i yttre vrån. Det gjorde halva skillnaden. 

Sen var jag ju tvungen att igen, testa min nya  röda eyeliner. Har bara testat den en gång hittills. Jag älskar färgen, men den är lite svåranvänd tycker jag. Lite lös i konsistensen. Man får liksom dutta dit den, inte dra penseln, för då sveper man liksom bort den istället för att sätta dit den om ni fattar. Men när man väl fått dit den så är den ju himla läcker.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Pigment English Gilt från MAC samt glitter Gold också från MAC.
Dutt yttre vrån: m/s Dramatic från Make Up Store.
Eyeliner: Eyeliner Gel nr 79 från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.



Läppenna: grön ögonpenna nr 911 från Kryolan.
Läppstift: Studded Kiss lipstick Plan 9 från Kat von D.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Moisturizing Foundation Stick från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: le Blush 150 Candy Cane Pink från Loreal.



Hur som helst så fick jag ett samtal från farbror doktorn idag, tja farbror och farbror.. han är ung nog att jag skulle kunna vara hans mamma, ha ha. Anyhow, så har de nu kollat blodtrycksmätningen (behöver inte gå omkring med apparaten igen), ultraljudet på hjärtat och arbetsprovet. Jag är frisk som en nötkärna... Så hjärtklappningen är väl nåt jag bara får leva med helt enkelt, och blodtrycket är normalt igen. Så, ni får dras med mig ett tag till ;-)

Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...