23 november 2017

Lightyear - Urban Decay

Så i morse var de dags igen, när jag och dottern satt oss i bilen för att åka så startade inte... igen. Efter några försök så gav jag upp och vi fick ta oss till bussen. Kom en halvtimme för sent. Men idag har gubben kommit, vi ska testa byta tändstiften så får vi se hur det går. Han kom och hämtade mig efter jobbet så att jag slapp ta bussen som tar en och en halv timme hem. 

Oh well. Innan dess så gjorde jag en snabb grön sminkning. Orkade som vanligt inte kliva upp när jag hade planerat så det fick gå fort. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Molten Eye Pen Tuscan Cypress från HM.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Lightyear från Urban Decay´s Moondust palett.
Highlight under brynet. i ögonvrån samt mitt på locket: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift:  Matte Lipstick Leaf Of Delight


Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palett.




I morgon är det äntligen fredag, gubben är redan här som sagt. Inte ofta det händer att han är här en dag i förväg, så det känns skönt. Får ta hans bil till jobbet i morgon, så att jag vet att jag kommer fram och tillbaka ordentligt.

Nya dåd i morgon!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Fint! Jag gillar grönt.
Hoppas ni kommer fram vad som är fel med bilen så den blir bra!
Trevlig helg!

marinamake sa...

Lotta! Tack, grönt är fint! Bilen fixade vi, men nu har det uppstått nytt problem med den... :-(

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...