17 augusti 2017

Pegasus - Make Up Geek

Försöker mana fram lite mera sommar med lite somriga sminkningar, eller färgglada i alla fall. Tänker inte ge efter för höstfärger och mer murriga toner ännu. Tids nog kommer låååånga hösten och vintern och man hinner göra mörka sminkningar hur många gånger som helst.

Inte för att jag egentligen bryr mig. Jag sminkar mig med den färg jag känner för, oavsett årstid.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
I globlinjen: Jilted och Urban från Urban Decays Electric palett.
Över rörliga delen av locket: Pegasus från Make Up Geek.
Under ögat: Fringe och Freak  också från UD Electric palett.
Dutt i inre vrån: Phantom från Make Up Geek.
Eyeliner: Blacktrack Dark Envy från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Det här läppgunket såg ni här för bara någon vecka sedan, nytt i min samling... ääälskar färgen, så ni får se det igen ;-)

Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Medium Coverage Foundation 204 Ivory från Mary Kay.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight:  Pearl Matte Face Powder Pink Buttercream från MAC.
Blush: 936 Pixie Pink från Sleek.



I morgon är det fredag! Jag har visserligen bara hunnit jobba tre dagar, men nu väntar ändå tre lediga dagar, känns lite som att gå in i semestermode igen, ska bli skönt.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...