17 april 2017

Skärtorsdag - Take Me To Brazil - BH Cosmetics

Lite smink från innan påskhelgen, har inte lagt upp så mycket under helgen. Blir inte så när man har hela familjen i huset. tiden räcker inte till och eftersom vi inte ses alla dagar vill jag inte heller sitta spikad framför datorn när de är här. Så, här kommer sminkningar i långa rader.

Denna är från skärtorsdagen. Jag jobbade sista dagen innan helgen, så det här fick liksom bli mitt påskjobbarsmink.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från NYX.
Under brynet:  Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor: från BH Cosmetics Take Me To Brazil palette. 
Över den gula skuggan: gult glitter Starburst från BH Cosmetics.
Eyeliner: Smashbox 3D Liner Orchid.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppstift: Urban Decay Mega Matte lipstick Pandemonium.



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: All Nighter Waterproof  Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.



Take Me To Brazil paletten har jag inte använt så himla mycket, köpte den för några månader sedan. Den innehåller i princip bara knalliga neonfärger. Älskar den! Passar perfekt till en påsksminkning!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...