02 april 2017

Mauve Me and More - Viva la Diva

Halloj alla! Har varit lite frånvarande här några dagar, har varit hemma från jobbet och varit lite rasslig, hängig, febrig och mest legat nerbäddad i soffan, helt orkeslös. Nu har jag haft ledig helg i samband med detta lördag, söndag och i morgon med. Så jag har varit hemma över en vecka. Skönt på ett sätt, men man vill ju inte må pyton... Nåja, ifredags kom gubben och min mellantjej farande hit så vi har haft lite mys hela helgen med hela familjen. Jag ryckte upp mig lite och gjorde en snabb enkel sminkning innan de dök upp här på fredagseftermiddagen. Ibland känner man sig ju piggare bara man får ta en dusch och sätta på sig fejset. Piggar alltid upp. 

Det blev en snabb enkel sminkning med en palett från Viva la Diva jag köpte i julas. Har inte kommit mig för att använda den tidigare, har haft så mycket annat roligare att testa. Som ni förstår av rubriken så heter den Mauve Me and More.

Nu blev det inga Mauve-färger i den här sminkningen, som paletten annars är fylld av. En mera sand/svart färgad sminkning blev det.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från Loreals La Palette Nude Rosé.
Inre halvan av ögonlocket: Rise från Viva la Divas Mauve Me and More palett.
Yttre vrån: Capture från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Touch från samma palett som ovan.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Brow Definer Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Fit Me 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.

Läppglans: Billet Doux från HM.



Men håret orkade jag inte fixa... ska faktiskt klippa mig i morgon. Har bryderier om jag ska spara t luggen igen eller inte.... what to do??

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...