10 april 2017

Mauve Me and more - Viva la Diva

Så är äntligen min jobbarhelg över. Fredag. lördag. söndag och måndag... drygt! Så, min sminkning i morse. Jag letade fram min palett Mauve Me and more från Viva la Diva. Har bara testat några enstaka av färgerna innan, men idag har jag använt den till i princip hela sminkningen. Alla skuggor utom en. De matta skuggorna i den här paletten är lite smuliga, men kan man leva med att städa upp lite så är de helt okej. Det skimriga är lite bättre ur den synvinkeln.  Men överhuvudtaget så är paletten definitivt prisvärd. 249:- för 28 skuggor som är helt okej. Många "mauveaktiga" färger men också några blå, gröna och bruna. 





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Burn från Mauve Me and more paletten från Viva la Diva.
Yttre vrån: Move och en liten dutt Capture från samma palett.
Inre halvan av ögonlocket: Sway från samma palett.
Dutt i inre vrån: Touch från samma palett.
Under ögat: Succed från samma palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: False Lashes Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.





Läppenna: Pink Crystal från Make Up Store.
Läppstift: Color Rche328 Brillant de Rose från Loreal.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Wet n Wild Mega Glo Illuminating Powder Catwalk Pink.
Blush: Blushon Bubble nr 47 från Nouba.




Så, äntligen en ledig dag i morgon, men jag ska upp hyggligt tidigt ändå. Tänkte stuva i mina ungar i bilen och dra iväg till min mamma för att hälsa på lite. Har inte varit där på länge. Hon bor en bit bort så det blir en heldagsutflykt. Min gubbe kommer att ansluta från sitt håll, så de ska bli mysigt att umgås lite.

Så det blir väl en sminkning i morgon. som jag ju annars inte brukar när jag är ledig. Såå vi ses väl i morgon.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...