13 december 2016

Julsminkning nr 9

Nu håller jag på att ge upp mina juliga sminkningar... fantasin tryter och det känns som allt ser lika ut, kastar bara om färgerna. olika ordning men samma färger... oh well, vi får väl se om jag fortsätter med allt mitt rödgrönguldiga...




Bas för skuggorna: Eyeshadow primer från Lumene.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: guldig skugga från Isadoras Golden Eyes Palette samt glitter Gold från MAC.
Yttre vrån: Mars från Make Up Geeks Manny Mua palett.
Under ögat: grön penna med e/d Mistletoe från Make Up Store ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC med grönt glitter från HOT Makeup ovanpå.
Dutt i inre vrån: e/d Goldglow från Make Up Store.
Mascara: övre fransraden Big & Curvy från The Body Shop, undre fransraden Mega Volume Miss Manga Punky Green från Loreal.
Bryn: 30 Aqua Brow från Loreal.




Primer:  CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Sheer Glow Foundation Light 2 Mont Blanc från Nars.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: namnlös från E.l.f Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palett.




Läppenna: Lip liner Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: The Red från Sephora.





I morgonkväll ska jag ut med jobbet och äta julbord, vi får se om jag lyckas hitta på nåt mer festlisch då... måste upp vid fem för att åka till jobbet. så fantasin läre väl inte vara på topp så tidigt på morgonen. Vi får se...

Natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...