23 november 2016

Guldigt och vinrött med Loreal

Jag börjar så smått se fram emot att få göra lite juliga sminkningar, då menar jag ju rent färgmässigt. Lite rött, grönt, guldigt... mycket glitter, röda naglar. Inte så att det är förbjudet att använda dessa färger annars heller, men känns extra mysigt i juletider. 

Förra året i december fick jag för mig att använda ett rött läppstift varje dag, alltså jag letade fram alla röda nyanser jag äger och tog ett om dagen, åtminstone fram till julafton. Vet inte om jag äger 24 röda läppstift men det är nog inte långt ifrån. Kanske gör samma grej i år igen, vi får se.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Gold Mania från Loreal.
Yttre vrån: Escape In Bordeaux från Loreal.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Big & Curvy Mascara från The Body Shop.




Primer: Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: 10 HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Bronzer: Bronze Shade 02 Warm Glow från The Body Shop.
Highlight: Blush Coy från E.l.f Cosmetics
Blush: le Blush Candy Cane Pink från Loreal.



Läppenna: Sculpting Lipliner 68 Rum Raisin från IsaDora.
Läppstift: Lip Desire Sculpting lipstick 68 Rum Raisin från IsaDora.





Idag var det väl inte så juligt kanske, Jo lite, har ju använt en guldig skugga. Gillar den här kombon överhuvudtaget,

Men nu... ska jag slå personligt rekord och gå och lägga mig, Sååå trött, sitter alltid uppe för länge, och nu har det kommit ikapp mig, så trött att jag mår illa och känner mig lite yr. Så nu SKA jag krypa ner... i tid.

Natti!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...