06 oktober 2016

Limegrön onsdag

Försökte matcha sminket med naglarna som ni kan se i inlägget innan. Lite limegrönguldigt. I nagellacket finns även lite blå glitterkorn om man kollar noga. Inget nytt när det gäller mig, att försöka matcha naglarna. Är lite nojjig på det. Vet inte om jag alltid lyckas, men men, man gör så gott man kan.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild samt Shimmering Lip & Eye Crayon nr 8 (grön) från Barry M.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Colorful Matte Eyeshadow Cashmere Coat från Sephora.
Inre halvan av ögonlocket: Ultra Pearl Mania Lime Pearl från NYX.
Yttre vrån: Single Eye Shadow Sailor från Kicks.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Make Up Store med Shock från Taylor Made Minerals ovanpå.
Dutt i inre vrån: Ultra Pearl Mania Lilac Pearl från NYX.
Eyeliner: Super Liner Extra Presicion Blue Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Express Volume Mascara från Maybelline.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Natural 07.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Pearl Matte Face Powder Pink Buttercream från MAC.
Blush: Ultra Blush Palette All About Pink från Make Up Revolution.




Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Rebel från MAC.




Annars så har jag släpa mig igenom ännu en sen jobbardag, fortfarande inte helt pigg och jag känner mig en aaanings less på att gå omkring och känna mig dassig. I morgon är jag ledig, så jag ska försöka göra ingenting och se om jag mår bättre. Yngsta dottern är också hemma och är rasslig, så vi får väl sittar här hemma och snora tillsammans.

Så länge... sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...