07 oktober 2016

Lila med Nouba och MAC

Gokväll alla! Hur har ni det så här på fredagskvällen? Jag sitter här med yngsta dottern och myser lite. Jag pillar på datorn och hon pillar på mobilen. Är det det som är fredagsmys nu för tiden?? Jag vet inte. Jag har jobbar helg igen så det var dags för lite glitter som vanligt. Tyvärr så syns det överhuvudtaget inte på bilderna, men det finns där IRL. Lite ovanför yttre vrån på brynbenet. 

Annars så blev det lila som ni ser, min all time favvo färg. 




Bas: Eyefix från Face samt Cream Colour Base Sock-It Xiqu från MAC x ChrisChang.
Under brynet: Champers från Make Up Revolutions I Heart Chocolate Pink Fizz palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Drink från samma palett som ovan.
Inre vrån: Singel Eye Shadow nr 16 från Nouba.
Mitt på locket: Singel Eye Shadow nr 57 från Nouba.
Yttre vrån: Pigment Push The Edge från MAC samt glitter Genie från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner Violet Black 03 från Loreal.
Kajal: Gel Liner black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express från Maybelline.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Nude Magique Cushion Dewy Glow Foundation från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: The One Blush Stick Malibu från Make Up Revolution.
Highlight: Glemtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Blush: Shimmer Dynasti från Make Up Store.



Läpphybrid: Lip hybrid Majesty samt dutt mitt på läppen Celebration (glittrig) båda från House of Beauty.





Tja hörrni inte så mycket att orda om... min fredag har mest bestått av jobb. Hoppas ni har det bra alla! Höres i morgon.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Emma P sa...

Snygg sminkning, lila är ju helt klart din färg:)

marinamake sa...

Ja du, har alltid varit, kommer alltid att vara, älskar't!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...