08 augusti 2016

Party

Igår... 50-årsskiva hos min bror. Jag hade fullt sjå och bestämma kläder och smink. Det var inget uppklätt party... han bor på landet på en gård, festen i en lada... men nåt roligt vill man ju ändå fixa till när  det gäller smink och kläder. Kom till slut fram till nåt åt det lila hållet. Så klart, jag älskar ju lila. 



Syns det ens att jag satt på mascara...??? Herregud... måste vara det sämsta jag provat någon gång... Men, jag ska ge den en chans, upplever ofta att mascaror är som sämst när de är nya. Blir bättre när man använt dem ett par veckor. Den här har sånt där mjukt böjligt skaft. Så himla böjligt att man inte får nåt tryck mot fransarna. Vi får se när jag använt den ett tag om det blir bättre.


Bas för skuggorna: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: You´re Capable från Make Up Revolutions What You Waiting For-palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
I globlinjen: Right Now från Make Up Revolutions Eat Sleep Make Up Repeat-palett.
Inre vrån: Final Track från samma palett.
Yttre vrån:  Right Here och Ibiza Heaven från samma palett samt en lite dutt Whicked Style från What You Waiting For paletten.
Glitter mitt på locket: Neon Pink från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: Spicegold 119 från Nouba.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: the Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder. Nude Magique BB Powder från Loral.
Bronzer: Universal Complexion Palette Teite Universelle från Yves Rocher.
Higlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Blush: Blushon Bubble nr 49 från Nouba.




Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Viva Glam Ariana Grande Matte från MAC.





Tja, så en himla trött söndag har jag haft.. blev lite sent i natt. Vet inte vad klockan var när vi kom hem. Men jag tror inte jag var i säng före tre i natt. Himla trevligt kalas, träffade många nya väldigt trevliga männsikor. Brorsans kompisar från när vi bodde uppe i Funäsdalen när vi var små. Mycket snack om gemensamma bekanta och minnen från förr. Sååå roligt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...