20 april 2016

Mermaids Forever

Lite trist sminkning idag, som inte blev som jag hade tänkt. Planen var att det skulle bli mycket mer orange/röd/rosa... Men färgerna var inte tillräckligt knalliga och så började jag blanda in lite brunt som sabbade alltihopa. Har i alla fall använt Mermaids Forever paletten från Make Up Revolution. 




Bas för skuggorna: NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga skuggor från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Creature.
Inre vrån: Magic.
Mitt på locket: Pretty.
Yttre vrån: Pink Sea.
Längs globlinjen samt under ögat: m/s Kakaw från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Clinique Even Better Foundation 24 linen.
Puder: Translucent Loose Powder från Kicks.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre  01. Hàle Léger från Yves Rocher.
Highlight: E.l.f Blush Coy.
Rouge: Vivid Baked Blush Bang Bang You´re Dead från Make Up Revolution.




Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Butter Lipstick Licorice från NYX.





I morgon väntar en ledig dag. Ska ÄNTLIGEN iväg och klippa mig. Har ju testat en ny frissa i Uppsala, blev inte nöjd och ska nu tillbaka till världens bästa Annica i morgon. Har haft en frisyr som jag inte klarar av att hantera och därmed per automatik fixat den på så sätt som jag alltid haft innan, och det är ju inte klippt för det... ska liksom lyftas upp och rufsas uppe på huvudet, lite vilt och galet, men det får jag inte till. Resultatet är att jag har sett långhårig ut sedan samma dag jag klippte mig senast... gaaahhhh! I morgon blir det ändring på det!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...