28 mars 2016

Throne

I morse fick jag för mig igen att leta fram lite gamla skuggor "från förr". Med åren har jag ju skaffat åtskilligt nytt, en ständigt pågående process men jag har ju massor som fortfarande är små juveler i samlingen. Bra grejor som man glömmer att använda. Hittade den är purpurlila skuggan från Taylor Made Minerals. Tror inte företaget finns kvar längre. Deras skuggor var hur som helst otroligt bra. Pigment, är det ju faktiskt. Så otroligt välpigmenterade och färgstarka. Den här lila är så intensiv i burken att jag inte kan sluta stirra. Tyvärr med en del matta pigment har jag svårt att få dem att fästa ordentligt och i morse så creasade det på ena ögat innan jag ens hade hunnit sminka mig färdigt. Men det var nog faktiskt taskigt underarbete tror jag visst. 




Primer: NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Mitt på locket: Throne från Taylor Made Minerals.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: m/s Smog från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: c/s Frosted Shine från Make Up Store.
Eyeliner: Fuidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: The Rocket från Maybelline.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal
Bas: Clinique Even Better Foundation 24 Linen.
Puder: Pefect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing powder från Sephora.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Vivid Baked Blush Bang Bang You´re Dead från Make Up revolution.




Läppenna: Automatic Lip Liner 32 Rouge Foncé från Yves Rocher.
Läppstift: NYX Butter Lipstick Hunk.




Apropå att skaffa nytt, så håller min gubbe på att snickra ett nytt sminkskåp till mig, har liksom vuxit ur det jag har just nu. Det här blir djupare, med utdragbara hyllor och specialfack för att stapla skuggor så att man ser dom och jag får en bättre överblick över vad jag har. Till och med inbyggda spottar högst upp. Ser mycket fram emot att det ska bli färdigt. Jag har världens bästa gubbe!

Inga kommentarer:

Made by Mitchell

Så här kommer gårdagens look, Skärtorsdagen. Jag fortsätter med lite påskiga färger, åtminstone som jag ser det.  Feet On The Ground Palette...