25 februari 2016

Stargazer

Har ni testat någon av H&Ms nya ögonskuggor ännu? De är faktiskt riktigt bra. Otroligt prisvärda, 59:- tror jag visst de kostar, och finns i många fina färger. Jag har några stycken, och detta är min senaste. Stargazer. En otroligt pigmenerad och knallig turkosblå skugga med mycket turkost skimmer i sig. Skimret/glittret är ju alltid svårt att fånga upp och få till att fästa på ögonlocket. Jag lyckades lite när jag tog lite skugga på fingret och liksom pressade på den på ögonlocket. Men tycker jag väl ändå att det är så med de flesta glittriga ögonskuggor, oavsett prisklass, glittret följer liksom inte med.

Hur som helst så är det är en otroligt pigmenterad och fin skugga, lättjobbad och lätt att blenda.




Primer: NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Higlight: från Make Up Revolutions Golden Sugar Palett
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Rodeo från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: Stargazer från H&M.
Dutt i inre vrån: blå skugga från Make Up Stores Microshadow Trio Flash Sparkling.
Eyeliner: fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: the Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser och highlight: från Make Up Revolutions Golden Sugar Palett.
Rouge: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




Läppenna: Rock Steady från Urban Decays Gwen Stefani kollektion.
Läppstift: Rock Steady från samma som ovan.




I morgon är det fredag hörrni, såå himla skönt. Jag har en ledig helg framför mig. Ska dra iväg med och träffa min gubbe i helgen, det gör vi ju nästan varje helg, men på sistone så har det blivit att han fått komma till mig, så nu är det dags för mig att ta mig till honom. Ska bli så skönt, ungarna ska med också, och vi ska fira min mellantjej som fyllt år nyligen.

Ni får ha det gott så länge. Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...