02 december 2015

Smashbox Double Exposure palette

Kunde förstås inte låta bli att skaffa även den andra paletten från Smashbox... Double Exposure. Den här paletten är lite kallare i färgerna än Full Exposurepaletten, vilket egentligen passar mig bättre. Nu har jag båda. så då är jag väl rustad för att kunna göra både nude:iga och riktigt mörka smokey eye-looks. Åtminstone Double Exposure paletten funkar dessutom med fuktad pensel så förvandlas skuggorna till annat... en del blir skimriga, en del glittriga och vissa blir mer djupa i färgen. Ska bli kul att experimentera lite.





Gjorde ett försök att fånga glittret som jag lade över vingen... gick ju sådär...

Primer: E.l.f Eyelid primer.
Highlight: Grädde från Färg, samt en dutt precis under brynbenet Peony från Smashbox Double Exposure palett.
Längs brynbenet: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: Haze från Double Exposure paletten.
Yttre vrån: Midnight från samma palett.
Dutt i inre vrån: Peony från samma palett.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline samt ifylld vinge med glittereyeliner Heavy Metal Spandex från Urban Decay.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Unierselle från Yves Rocher.
Highlight: Highlight Powder från H&M.
Rouge: Sin från Nars.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 392 Tanzania Rubis från Loreal.

Det här läppstiftet kommer från Loreals senaste kollektion, en djup röd färg som tilltalar mig hundra procent. Loreals läppstift sitter bra, är väl pigmenterade och doftar gott. Är aldrig missnöjd med dras läppstift, finns i en flod av färger dessutom. Synd bara att de slog igen deras conceptstore i Täby Centrum, för där fanns det ännu mer att välja på, only-here produkter som inte längre går att få tag i så vitt jag vet.  Trist!




De va de hele... i morgon börjar jag inte förrän klockan tolv. Det innebär att jag har myyycket tid till att stå framför spegeln ;-).  Nya sminkddåd i morgon alltså. Sov gott så länge!

Natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...