21 december 2015

Grönt med Sleek

Jag envisas vidare med att göra mina glittriga julsminkningar... eller, glittriga i alla fall. Körde glitter på ögonlocket, grön skugga och rödaktig eyeliner idag. Juligare än så kan det väl knappast bli?? 



Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
Yttre vrån suddat in i globinjen: Fern från Sleeks Ultra Mattes v2 Palette, även en liten dutt Carbon från MAC allra ytterst.
Inre vrån och in mot mitten av locket: Glittering Eye Duo 08. Holographic från Sephora.
Under ögat: penna 96 Frosty Bamboo från IsaDora med Fern ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.



Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Powder Blush Dirty Plum från MAC.



Brydde mig inte att fota läppstiftet... ni har sett det här alldeles nyligen. Som jag berättat så går jag igenom alla mina röda läppstift/gunk . en om dagen nu i december. Rött för jul... de har nu börjat sina, och jag får ta till samma igen.  Har många mörkare röda, lite mera åt blå hållet, kalla mörka... men de är ju inte så juliga... Och juliga it is ;-)

Läppenna: Lip Liner Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: 535 Passion Red från Maybelline (utgången färg).



Långhårig som attan är jag. Fick ju avboka min klipptid förra veckan när jag hade min lilla kollaps på jobbet. Sitter ju och åker från mig till Ekerö varje gång jag ska klippa mig. Det är en nätt liten tripp på ca 12-13 mil enkel resa. Hål i hela huvudet jag vet, men vad gör man inte för att få bli klippt av världens bästa frissa. Nåja, nu börjar jag fundera på att hitta någon här i Uppsalatrakten, det går ju inte att hålla på så där, kostar massor i bensinpengar varje gång. Jag tycker bara att det är så extremt jobbigt att hitta en ny frisör... Jag är rätt så kinkig på den fronten. Nån som känner till en superduktig frisör i Uppsala alternativt Sala??

Dags att knyta sig, kom hem sent men har ändå hunnit koka omgång nummer två av knäcken (ska ta med lite till där vi ska fira), och griljerat skinkan... så nu doftar det verkligen jul här hemma. Såå mysigt!

Natti!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...