22 november 2015

Mishmashsminkning

Lördagssminket kommer här. Började inte jobba förrän kvart i ett, så jag borde haft gott om tid till sminket. Meeeen, om man känner mig så vet man att jag alltid sover så länge det går ;-), så det blev samma tidsmängd som om jag klivit upp en vanlig tidig morgon. Oh well... nöjd blev jag inte ändå. Lite kladdigt och rörigt och jag vet inte vad... ingen bra sminkdag. Lite glitter har jag ju använt med, som vanligt på en jobbarlördag, men det syns som vanligt inte på bilderna.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Inre vrån: Mai Tai från Make Up Geek.
Mitt på locket: pigment Rose från MAC, (från en julkollektion för ett par årsedan) .
Yttre vrån: Bitten från Make Up Geek, samt även lila pigment Push the Edge från MAC (också från en julkollektion).
Glitter i inre vrån: från samma julkolletion från MAC, kan inte läsa texten, den är alldeles för liten, och jag börjar bli gammal och blind ha ha ;-)
Eyeliner: Fluidline Macroviolet från MAC.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.




Läppenna: Cranberry från IsaDora (utgången färg)
Läppstift: Couleurs Nature Aubergine Divine från Yves Rocher.





Nu sitter jag här på övertid, klockan är sent... är ju känd i bekantskapskretsen för att vara en tvättäkta nattuggla, så trots förkylning sitter jag här och nöter. Nåja, nu är det dags att krypa till kojs.

Sminka lugnt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygg kombo.Du gör så många snygga sminkningar.
Jag sminkar mig med mycket även till vardags.Du skrev att du får många positiva kommentarer om ditt smink,jag gillar med att man får höra att man är fint sminkad.Gillar faktiskt att visa upp mig...
Du är duktig.Gillar din blogg.
Kramis.Jennie

marinamake sa...

Tack Jennie, det va snällt sagt!

Anonym sa...

Sminkade du dig lika mycket när du var ung?Du är så bra att få till så många olika kombos som blir snygga.
Jag gillar mycket sotning och mycket färg runt ögonen,brukar få höra då att jag har fina ögon.
Gillar lite glammkänsla.
Kramis.Jennie

marinamake sa...

Har inte sminkat mig lika mycket när jag var yngre, men ändå alltid sminkat mig, började lite mer på "riktigt" när jag gick i gymnasiet. I sverige fanns inte så mycket bra smink när jag var yngre, mest alla dessa basicmärken... Maybelline, Revlon, Jane Hellen, Ellen Betrix osv. Inte vidare bra smink. Nätet fanns ju inte då heller, så man visste inget annat. Sen när jag gick min makeupartist utbildning för sju åtta år sedan så har det eskalerat med hur mycket jag vågar ta i och det går ju och få tag i mycket roligare smink nu för tiden än vad det gjorde då. Lite glammigt gillar ju jag med, tycker om att använda glitter tex. Man lever bara en gång, så varför hålla igen ;-) ?

Anonym sa...

Kunde förstå att du var makeupartist med alla kombos,du är duktig.
Skulle med vilja utbilda mig som det.Jag började sminka mig när jag fyllt 15 sedan har det bara blivit mer och mer och jag känner mig så fin och jag får mycket komentarer.Gillar det.Sminkar du andra med?
Det är kul när man jobbar i butik och man får komentare av både kvinnor och män att man är snyggt sminkad.Jag gillar det.
Kramis Jennie.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...