14 september 2015

Punk Purple - E.l.f

Jag hittade ju lite reaprylar från E.l.f igår på Parfymeri L. Samtliga produkter jag köpte var lila. Två eyeliners i två olika lila färger samt en "baked eyeshadow" också i lila. Jag var inte sugen på att sminka mig helt lila i morse, men ville ändå testa åtminstone en av produkterna, det blev den ena lila eyelinern. Kanske lite udda färgkombo, vad vet jag... har satt ihop den med svart och guldigt.




Bas för skuggorna: Paint Pot Painerly från MAC.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Smog från Make Up Store.
Yttre vrån: Gilt By Association samt Carbon båda från MAC.
Mitt på locket: Let It Shine från H&M.
Dutt i inre vrån nertill: Beautiful Iris från MAC.
Eyeliner: E.l.f Cream Eyeliner Punk Purple.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Brow Artist Genious Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Higlight: Illuminator från Kicks.
Rouge: Blushon nr 50 från Nouba.



Läppenna: 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: Matte Lip Stick Landinski från H&Mter  (utgången produkt).



Annars så känns det som om jag håller på att bli förkyld. Svider i näsan och är tjock i halsen.. bläähh! Det var väldigt länge sedan jag var förkyld, så någon gång är det ju dags. Kanske bryter det ut, kanske inte.

Så länge, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...