12 juli 2015

Grön fredag

Fredagssminket... grönt blev det. Sen är jag faktiskt ledig i fyra dagar, lördag, söndag, måndag och tisdag. Sååå himla skönt, Men sen får jag jobba ihjäl mig sista fem dagarna innan semestern, lååånga dagar. Det som håller mig uppe just nu är att jag vet att det är bara fem arbetsdagar till semestern. Hur som helst... sminkfritt ännu så länge på mina lediga dagar. Vi får se om jag anstränger mig i morgon (måndag) när jag går här för mig själv och inte har nåt särskilt för mig.


 


Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: Nougat från Färg.
Över rörliga delen av locket: Micromiss från Brite Bird.
Under ögat: Jumbo Shadow Liner 339 Crib från Cherry Culture med Mineral Eyeshadow  Powder från IMYS ovanpå. Ovanpå det glitter Keylime Pie från Medusas Make Up.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt ögonbrynspenna nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store.
Bronser: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.



Läppenna: Lip Liner nr 2 från Barry M.
Läppstift: 202 Impulsive Fuchsia från Loreal.





Sminka lugnt!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...