22 juni 2015

Mera budgetsmink

Jag forsätter med min budgetpalett som jag hittat i skräpaffär för 30 spänn. Var faktiskt där häromdagen igen och ryckte åt mig palett nummer två. Det fanns två och jag köpte den med knalliga färger häromveckan, nu tog jag den som är lite mer nude-ig. Guldigt, svart/grå, bruna nyanser och även den här ljust gröna som jag använt i inre vrån idag. Det är en sån skugga som ser vit ut när man tittar på den, men gnugga den på handen/ögonlocket så blir den grön. Jag har förstärkt det gröna genom att lägga den ovanpå en ljusgrön penna.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Shimmering Eye & Lip Crayon nr 8 (grön) från Barry M.
Higlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: från budgetpalett Technic Electric Beauty, grön skugga.
Yttre vrån: e/d Mistletoe från Make Up Store.
Under ögat: penna Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal med m/s Flamenco från Make Up Store i yttre under vrån och Singel Eyeshadow nr 16 från Nouba i inre nedre vrån ovanpå.
Eyeliner: Aqua Liner High Precision Waterproof eyeliner nr 7 från Make Up For Ever.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Infalible 24H Powder Foundation 160 Sand Beige från Loreal.
Bronser: Colueurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Bombshell Bronze Illuminating Bronzer Starlet från BH Cosmetics.
Rouge: Blush Metal Cherry från Make Up Store.



Läppenna: 634 Plum från Loreal.
Läppstift: Max Factor Giant Pen Stick Passionate Red 35.




Okej, så var det dags att sova då... har jobbat sent ikväll, så jag har inte mer än hunnit hem, ätit och så bloggat lite... samma visa i morgonkväll.

Natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...