03 juni 2015

Blir det sommar eller...??

Jag hade ju en idé om att jag skulle kunna besvärja fram lite sommarvärme och somrigare väder genom att göra lite mer sommarlika sminkningar... Alltså lite ljusa pastelliga toner i sminket i morse, well, jag vet inte om det hjälpte... idag och ikväll har det blåst och regnat med blixt och dunder... så nääe inte ännu ialla fall. Jag fortsätter i morgon så får vi se hur det går ;-)





Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance samt Aqua Matic Waterproof Glide-On eyeshadow pencil 30 från Make Up For Ever.
Highlight: Tusensköna från Färg.
Inre vrån: c/s Paradise från Make Up Store.
Mitt på locket: Granatäpple från Färg.
Yttre vrån och upp över globlinjen: Lavendel från Färg.
Inre vrån ovanför det gröna: Citron från Färg.
Eyeliner: Fluidline Sassy Moss från MAC.
Under ögat: Eyepencil Dark Purple från H&M med Lavendel ovanpå. 
Mascara: IsaDora Build Up Mascara Extra Volume 05 Royal Blue.
Kajal: Gel Line Black från Maybelline.
Bryn: Super Liner Brow Artist 03 Brunette från Loreal.




Bas: Infalible 24H Powder Foundation 160 Sand Beige från Loreal.
Bronser: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Mineralize Blush Two Virtues från MAC.



Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Color Sensational 175 Pink Punch.





Det va de hele!

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...