16 mars 2015

Make Up For Ever nr 4

Ja, här kommer då. till slut, den fjärde och sista av mina skuggor från Make Up For Ever. Blev ett litet glapp i inläggen här. Jag åkte på nån sorts influensa/förkylning och har legat däckad sedan början på förra veckan. Känner mig fortfarande rasslig, men nu har jag i allafall börjat jobba igen så i morse gjorde jag en sminkning med den sista av mina fyra skuggor från MUFE. 

Jag har såklart testat den här skuggan innan, har ju haft den ett tag och man skulle kunna tro att detta är min favorit, med tanke på hur mycket jag gillar lila. Men hittills har jag haft stora problem att få till det med den här skuggan. Den vill inte riktigt fästa, vill gärna bli flammig och definitivt inte så intensivt lila som den ser ut att vara i pan:en. Men, idag använde jag en annan bas än jag tidigare gjort (se produktlista nedan) och då plötsligt blev jag mera nöjd med denna skugga. Även om jag tycker att den skulle kunna vara lite mörkare än vad den faktiskt blir på ögonlocket.




Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas båda från Loreal.
Highlight: Wet n Wild Coloricon Creme Brulee.
Rörliga delen av locket: Singelskugga 924 från Make Up For Ever (möjligen heter den S24, svårt att se vad det står under pan:en).
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Longwear Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.



Läppglans: Cremesheen Glass Fashion Scoop från MAC.




De va de hele! 

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...