13 januari 2015

Mera MAC pigment

Halloj alla! Blev inget inlägg igår... jag råkade försova mig. Eller, jag hade ställt klockan fel så jag vaknade visserligen när den ringde, men en timme för sent. Kris och panik och jag hann inte fota. Well, då körde jag samma sminkning i morse också. Hade använt ask nummer två från MACs julkolletktion, som jag skrev om i förgår. Denna är min favorit, vinröda och lite rosaguldiga pigment. Superfina!





Mina ögon är fortfarande superkänsliga av viruset som jag har, även om det är mycket bättre, men det märks på bilderna att mina ögon vill inte vara med när blixten kommer.




Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: MAC pigment Rose. Lite svårt att få fast, ville gärna flyga omkring.
Yttre vrån: MAC pigment Heritage Rouge.
Inre vrån: MAC pigment Whisper Pink.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss från Loreal.
Under ögat: penna Black Swan från MAC med Heritage Rouge ovanpå.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Primer: E.l.f  Mineral Face Primer.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow Bronzing Powder från Maybelline.
Highlight: Wet n Wild Mega Glo Illuminating Powder.
Rouge: Blush Trio Shade Cool Dusk från The Body Shop.



Läppenna: Cranberry från Isadora.
Läppstift: Amorous från MAC.



De va de hele! Tredje asken från MAC kommer i morgon, hoppas jag. Om jag inte försover mig...

Natti!

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...