15 januari 2015

Guilt by Association - MAC

Så var det slut på mina MAC-askar från i julas... Men det behöver ju inte vara slut på MAC-sminkningar för det. Jag hittade en skugga som jag inte använt på lääänge, och blev sugen på att testa den, det råkade vara en MAC-skugga och den råkade matcha min naglar :-). Guilt By Association heter den och kommer från någon av deras kollektioner, kommer inte ihåg vilken. Den är säkert minst fem, sex år gammal. 

Halva den här veckan har jag börjat jobbet klockan tolv, onsdag, torsdag och fredag. Sånt är himla skönt, det var länge sedan jag hade möjlighet att sitta i lugn och ro och sminka mig innan jag gick till jobbet, för det mesta är det  ju stressat. Men nu kommer jag att ha såna dagar lite då och då. Å andra sidan får jag ju jobba till sent på kvällen. Inget gott som inte har nåt ont med sig! 






Primer: Loreal Color Riche Fixing & Unifying eyeshadow primer.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över hela locket: Mineralize Eyeshadow Gilt By Association från MAC.
Dutt i inre vrån: Georgeous Gold från MAC.
Liten dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Eyeliner: Gel Liner Black från Make Up Store.
Under ögat: penna Wet n Wild Coloricon Black, Carbon ovanpå.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.
Bryn: Brow Artist Plumper medium/dark från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Coy från E.l.f.
Rouge: Mineralize Blush Gentle från MAC.



Läppstift: Redwood Creme från Make Up Store.
Läppglans: Cyklamen från Face.




Mina ögon krånglar fortfarande, är rejält less på det nu. Jag tror jag tog säkert 30 bilder innan jag fick till en där jag inte sitter och blundar... 

Nu kommer det nog inte hända nåt här på bloggen förrän söndag... kommer inte att vara hemma. Så vi syns på söndag!

Natti natti!




Inga kommentarer:

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...