06 oktober 2014

Glitterfredag

Halloj alla! Här kommer mitt fredagssmink. Jag slog till på lite glitter. Det framkommer inte så tydligt på bilderna, men hela ögonlocket glittrar och även lite under ögat. Tänkte att det var ju ändå fredag. Jag har varit ledig hela helgen och även idag måndag. Sååå skönt. Inte sminkat mig ett enda dugg. Har dock varit till frissan idag. Nu så... har lockarna fallit. Kapade hela luggen och är helt kortsnaggad. Superskönt. Bilder kommer väl endera dagen. Skulle behöva färga håret med, men har inte orkat. Får rycka tag i det någon kväll. Lite väl mycket gråa hår som syns nu när jag blev så kortsnaggad. 

Nåja det var ju sminket ja...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face från brynbenet och uppåt och glitterprimern som följer med i samma burk som glittret på rörliga delen av locket (från Sephora).
Highlight: m/s Ranch från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Yttre vrån: Pro Longwear Eye Shadow Keep Your Cool från MAC.
Rörliga delen av locket: glitter 07 Iridescent från Sephora.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss Extra Black från Loreal.
Under ögat: penna Aqua Matic Waterproof Glide On Eye Shadow I 90 från Make Up Forever i inre vrån med Color Me Crazy ögonskugga från Brite Bird ovanpå. I yttre vrån penna Silver Soil från Make Up Store med Keep Your Cool ovanpå.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cils från Loreal.
I inre vrån på det lila: glitter från Make Up Store glittereyeliner Purple Rain.




Bas: 10HR wear perfection foundation Clair Light 22 Naturel från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil från Yves Rocher.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Hmm lite geggigt och kladdigt på mina tänder... fy då...

Läppenna över hela munnen: Nightmoth från MAC.
Läppglans ovanpå: nya LEDläppglanset från Make Up Store... Gritty.



De va de hele hörrni.... Ny jobbarvecka börjar för mig i morgon, den slutar inte förrän på lördagkväll... Suck! 

Men åhh vet ni vad, såg att Too Faced nu mera finns att shoppa hos Sephora, så det blir vad jag spanar in på lunchen i morgon.

Sminka lugnt!




Inga kommentarer:

The Alien Palette - Jeffree Star Cosmetrics

Så, här kommer look nummer två idag. Jag använde en palett från Jeffree Star Cosmetics, kontroversiellt märke, man pratar inte om att man ha...