11 juni 2014

Skolavslutning

Jag var uppe och studsade halvsex i morse... skulle på min yngstas skolavslutning och hon går i skolan en bra bit härifrån. Plocka upp någon efter vägen och lite annat... krävde tidigt uppstigning, inte min starkaste gren!
Eller... mitt problem är nog egentligen att jag är så dålig på att komma i säng i tid på kvällarna. Då är man trött när klockan är halvsex på morgonen, jag lovar!

Och nojig som jag är, så har jag ju svårt att gå hemifrån utan sminket, oavsett klockslag. Så jag stod där i morse, framför badrumsspegeln, så trött att ögonen gick i kors... hade ingen fantasi, och det blev ju sådär, lite blaskigt och tråkigt.  




Primer: Eye shadow primer från Lumene samt Color Riche Eye Color Pencil Lovely Lilas från Loreal mitt på locket.
Highlight: ljus skugga från BH Cosmetics Special Occasion palett.
Längs brynbenet ovan globen: aprikosrosa skugga från samma palett.
Inre vrån: neonigt rosa pigment från IMYS. Superpigmenterad! 
Mitt på locket: m/s Fade från Make Up Store.
Yttre vrån: blå skugga från paletten samma som ovan.
Dutt i inre vrån: Pearl från Taylor Made Minerals.
Under ögat: penna Color Riche Le Kohl 114 Breezy Lavander från Loreal med blå skugga ovanpå.
Eyeliner: Gel Liner Black från Loreal.
Mascara: Extra Volume Build Up Mascara 05 Royal blue från IsaDora.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline. 



Läppglans: She Loves Candy från MACs Hello Kitty kollektion.


Primer/underlag: New Nude Magic Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcealaine från Loreal.
Puder: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store.
Bronzer: Earth Powder nr 5 från Nouba.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: från Special Occasion paletten.



jaha ... och så det minst dåliga fotot från de jag knäppte, det enda jag inte blundade på ;-). Dumflin... jag bjuder på det ;-)!

Nu så, håller jag inte gluggarna uppe längre. Dags att krypa ner. Efter att ha gått upp halvsex i morse, känns det plötsligt som om jag har sovmorgon i morgon, när jag får gå upp i vanlig tid... vid sju. Inget ont som inte har nåt gott med sig, ha ha!

Nu är det äntligen sommarlov för alla barnen. Önskar man kunde säga det samma för egen räkning, men nedräkning pågår till semestern. Min börjar vecka 30 och fyra veckor framåt. Ska bli underbart. Särskilt med tanke på att jag bara hade två veckor förra sommaren.

Sov gott alla!

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...