30 juni 2014

Royal Freshwater

Lite uppdatering... har inte skrivit på  några dar. Har jobbat som en tok senaste veckan, övertid till sena kvällarna. För lite folk och för mycket kunder. Well, man ska ju inte klaga på för mycket kunder, absolut inte. Men man ska ju hinna med dem också... Slutade att jag däckade i ett totalt migränanfall igår, tog mig inte ur sängen förrän klockan var sju på kvällen. Då hade jag legat hela dan. Klarade inte av att lyfta huvudet från kudden i rädsla för att kräkas. Fy fasiken, det var inte roligt. Idag känns det mycket bättre och jag ska se om jag kan ge mig ut på en liten joggingtur.

Nåja, här är alltså sminket från någon dag tillbaka. Lite blå/turkost.




Primer: Take On The Day eyeshadow primer från Wet n Wild, på rörliga delen av locket Color Tattoo 24HR 20 Turquoise Forever från Maybelline.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Fade från Make Up Store.
Yttre och inre vrån: m/s Royal från Make Up Store.
Mitt på locket: Freshwater från MAC och sen duttat dit lite Glitter Dust nr 8 från Barry M ovanpå.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss Extra Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Sparkling Beach från Make Up Store och 5 Blue Lagoon från Viva la Diva med skuggorna ovanpå.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Nude Magique Blur Cream från Loreal och Nutri Lift Gold från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Bombshell Bronze från BH Cosmetics.
Rouge: Sin från Nars.


Färgen och namnet på detta står tyvärr ej på tuben, rädd för att det satt på lappen som jag pillat bort. Men det är ett sånt där med läppfärgen i ena änden, torkar till snustorrt på läpparna och i andra änden sitter ett glansstift, ofärgat som man lägger ovanpå. Sitter som berget hela dan. Kommer från Loreal och finns nu på rea i deras butik i Täby Centrum. Kanske på andra ställen med, det vet inte jag... men iallafall där.




Det va de hele, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...